Boost din virksomhed med sociale medier

(Annonce)

Måske tænker du ikke, at de sociale medier er et sted for dig og din virksomhed? Du har jo masser af kunder i forvejen i din butik? Du sælger i øvrigt heller ikke online, så det der Facebook eller Instagram er slet ikke relevant for dig. Læs med her og finde ud af, hvorfor du tager helt og aldeles fejl.


Kundernes forventning


Du kommer ikke uden om de sociale medier i dag. I dag er der nærmest ingen virksomheder, store som små, uanset branche der ikke er på internettet. Hvad enten det er med et website, en kortplacering eller gennem annoncering. Kunderne forventer, at de kan finde relevante oplysninger, som minimum adresse online. Det samme er ved at ske i forhold til de sociale medier. Særligt på Facebook, hvor rigtig mange brugere har en ide om, at de kan finde oplysninger om de fleste virksomheder. Flere og flere benytter de sociale medier som deciderede søgemaskiner, når de for eksempel leder efter supermarkedernes åbningstider i julen. Derfor bør du spørge dig selv, om du overhovedet har råd til ikke at være på et eller flere sociale medier.


Hvordan kan du bruge de sociale medier?


Der er medier som for eksempel LinkedIn, hvor du som virksomhed næsten ikke kan undgå at have en virksomhedsside. Er dine medarbejdere på LinkedIn og har angivet at de arbejder hos dig, så kan andre brugere efterfølgende se det. I en rekrutteringssituation er det derfor optimalt, at du er på LinkedIn. Brug for eksempel LinkedIn til at lave opslag om det gode arbejdsliv hos din virksomhed og tiltræk kvalificeret arbejdskraft. Du kan også bruge LinkedIn som en videnskanal, hvor du og dine dygtige konsulenter øser ud af jeres viden. Om særlige fagområder og det særlige ved jeres produkter.


Boost relevante opslag på Facebook


Sælger du et interessant produkt, som kan have interesse for privatpersoner, for eksempel et unikt stykke legetøj, så kan du med fordel booste dit opslag eller annoncere dit opslag over for relevante målgrupper på Facebook. Det er især særligt relevant, hvis du står for at skulle lancere et nyt produkt, en ny ret eller brand. Lav eksempelvis en lille produktvideo, hvor mennesker afprøver dit nye produkt og ledsag det med en opfordring til at købe det - naturligvis med et direkte link til der, hvor det kan købes. Du kan herefter indstille opslaget til at blive annonceret eller boostet ud til en helt afgrænset målgruppe. For eksempel kvinder og mænd mellem 25 og 40 år, som har tilkendegivet interesse for børnerelaterede sider. At booste sit opslag eller annoncere på Facebook er lige så dyrt, som du gør det, og det kan være en forholdsvis billig måde at markedsføre dit nye produkt på.