Boost din virksomhed med sociale medier
(Annonce)
Måske tænker du ikke, at de sociale medier er et sted
for dig og din virksomhed? Du har jo masser af kunder i forvejen i din butik?
Du sælger i øvrigt heller ikke online, så det der Facebook eller Instagram er
slet ikke relevant for dig. Læs med her og finde ud af, hvorfor du tager helt
og aldeles fejl.
Kundernes forventning
Du kommer ikke uden om de sociale medier i
dag. I dag er der nærmest ingen virksomheder, store som små, uanset branche der
ikke er på internettet. Hvad enten det er med et website, en kortplacering
eller gennem annoncering. Kunderne forventer, at de kan finde relevante
oplysninger, som minimum adresse online. Det samme er ved at ske i forhold til
de sociale medier. Særligt på Facebook, hvor rigtig mange brugere har en ide om,
at de kan finde oplysninger om de fleste virksomheder. Flere og flere benytter
de sociale medier som deciderede søgemaskiner, når de for eksempel leder efter
supermarkedernes åbningstider i julen. Derfor bør du spørge dig selv, om du
overhovedet har råd til ikke at være på et eller flere sociale medier.
Hvordan kan du bruge de sociale medier?
Der er medier som for eksempel LinkedIn, hvor du som
virksomhed næsten ikke kan undgå at have en virksomhedsside. Er dine
medarbejdere på LinkedIn og har angivet at de arbejder hos dig, så kan andre
brugere efterfølgende se det. I en rekrutteringssituation er det derfor
optimalt, at du er på LinkedIn. Brug for eksempel LinkedIn til at lave opslag
om det gode arbejdsliv hos din virksomhed og tiltræk kvalificeret arbejdskraft.
Du kan også bruge LinkedIn som en videnskanal, hvor du og dine dygtige
konsulenter øser ud af jeres viden. Om særlige fagområder og det særlige ved
jeres produkter.
Boost relevante opslag på Facebook
Sælger du et interessant produkt, som kan have
interesse for privatpersoner, for eksempel et unikt stykke legetøj, så kan du
med fordel booste dit opslag eller annoncere dit opslag over for relevante
målgrupper på Facebook. Det er især særligt relevant, hvis du står for at
skulle lancere et nyt produkt, en ny ret eller brand. Lav eksempelvis en lille
produktvideo, hvor mennesker afprøver dit nye produkt og ledsag det med en
opfordring til at købe det - naturligvis med et direkte link til der, hvor det
kan købes. Du kan herefter indstille opslaget til at blive annonceret eller
boostet ud til en helt afgrænset målgruppe. For eksempel kvinder og mænd mellem
25 og 40 år, som har tilkendegivet interesse for børnerelaterede sider. At
booste sit opslag eller annoncere på Facebook er lige så dyrt, som du gør det,
og det kan være en forholdsvis billig måde at markedsføre dit nye produkt på.